Ποδήλατο & Τρίαθλο
saddle-adjustment.jpg

Για να βελτιωθεί περαιτέρω η απόδοση του ποδηλάτη-αθλητή, η βελτιστοποίηση της θέσης που φέρει το σώμα του επάνω στο ποδήλατο αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση. Απώτερος στόχος είναι η επίτευξη μιας θέσης, η οποία να είναι αποδοτική και όσο το δυνατόν περισσότερο αεροδυναμική. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου εύκολο να επιτευχθεί. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, το άθλημα της ποδηλασίας έχει εξελιχθεί από ένα άθλημα αντοχής, σε ένα άθλημα δύναμης και αντοχής. Η επιρροή της βιομηχανικής και αεροδυναμικής έρευνας έχει αποκτήσει μεγαλύτερη σημασία. Στόχος είναι η επίτευξη μιας ποδηλατικής θέσης όπου η παραγόμενη δύναμη του ποδηλάτη-αθλητή να μετατρέπεται σε όλη της την ένταση σε κίνηση.

Επιστημονικές και εμπειρικές έρευνες έχουν δείξει πως η σωστή θέση επάνω στο ποδήλατο καθορίζεται από τους εξής παράγοντες: αεροδυναμική αντίσταση, παραγόμενη δύναμη, αποδοτικότητα και άνεση. Βέβαια, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να ξεχνάμε πως και η αποφυγή μυϊκών τραυματισμών σχετίζεται άμεσα με την ποδηλατική θέση του σώματος. Το bikefitting της Shimano, είναι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την επίτευξη της σωστής ποδηλατικής θέσης του σώματος. Η διαδικασία χωρίζεται σε τρία επίπεδα: Standard, Professional και Dynamic Analysis. Στη χώρα μας, προς το παρόν είναι διαθέσιμο το Standard Analysis, αλλά σύντομα θα είναι διαθέσιμο και το Professional. Το Standard Analysis υπολογίζει το ιδανικό μέγεθος ποδηλάτου και τη θέση του ποδηλάτη σε αυτό. Με τη βοήθεια ενός υπολογιστικού software, κάθε πελάτης μπορεί να ρυθμίσει τέλεια το υπάρχον ποδήλατο ή να βρει ακριβώς το μέγεθος του ποδηλάτου που πρέπει να αγοράσει.

Με τη βοήθεια ενός ειδικού μηχανήματος, προσδιορίζονται με ακρίβεια οκτώ διαστάσεις του σώματος: το ύψος, το μήκος του αριστερού ποδιού, το μήκος του δεξιού ποδιού, το ύψος του καβάλου, το μήκος του κορμού, το μήκος του αριστερού βραχίονα, το μήκος του δεξιού βραχίονα και το πλάτος των ώμων. Επίσης, το μοντέλο του παπουτσιού (πάχος της σόλας), τα πετάλια (ύψος) και ο τύπος της σέλας, λαμβάνονται υπόψη στην μέτρηση. Με βάση αυτά τα στοιχεία, το software υπολογίζει ακριβώς τη σωστή θέση του σώματος επάνω στο ποδήλατο.

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του πόσο αγωνιστική θα είναι η θέση οδήγησης. Για τα ποδήλατα δρόμου υπάρχουν οι εξής επιλογές: Competition, Sport και Comfort. Οι διαφορές στο στήσιμο είναι αισθητές.

Για παράδειγμα:

  • Σε μια μέτρηση με την επιλογή Comfort, το μήκος του οριζόντιου σωλήνα ανέρχεται στα 562mm, το μήκος του λαιμού στα 115mm και το ύψος της σέλας στα 750mm.
  • Στην ίδια μέτρηση με την επιλογή Competition, λαμβάνουμε τις τιμές 571mm, 120mm και 754mm αντίστοιχα.
  • Παραπάνω φαίνεται ξεκάθαρα η διάθεση του συστήματος για μία πιο αεροδυναμική θέση στην επιλογή Competion, με στόχο τη βελτίωση της απόδοσης. Βέβαια, η επιλογή Competition είναι ακραία και συνίσταται μόνο σε αθλητές με μεγάλη ευλυγισία.

Εκτός από τη θέση του αναβάτη επάνω στο ποδήλατο, με τη βοήθεια ενός ξεχωριστού μηχανήματος υπολογίζεται ακριβώς το μέγεθος του παπουτσιού και η σωστή θέση που πρέπει να τοποθετηθούν τα σχαράκια. Μια πολύ σημαντική μέτρηση, που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την απόδοση και τη μεταφορά της παραγόμενης δύναμης και σχετίζεται άμεσα με την αποφυγή τραυματισμών στα γόνατα. Το κόστος του Standard Analysis ανέρχεται στα €40 και αποτελεί μια οικονομική διαδικασία, που θα πρέπει να πραγματοποιήσει κάθε ποδηλάτης-αθλητής που σέβεται το σώμα του και επιθυμεί μία σωστή, άνετη και αποδοτικότερη θέση οδήγησης επάνω στο ποδήλατο, χωρίς ενοχλήσεις και τραυματισμούς.

Βασ. Αλεξάνδρου 72Τ.Κ. 12134 Περιστέρι

210 5758 915 Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Βρείτε μας στο χάρτη

© 2018 Topcycles.gr